TrayTools
Met deze tool geïnstaleerd maak je makelijk een screenshot van een deel van het scherm. Of kun je een kleurcode van iets op het scherm vinden. Op de planning staat nog veel uitbreidingen zoals allerlei mutaties kunnen uitvoeren op dat je in de clipboard hebt staan.
Musix
Een conseptueel programma voor het beheeren van je muziek collectie. Helaas zijn de enige functionaliteiten het renamen van de bestanden naar wat er in de ID3 tags staat, en een playlist genereren op basis van je last.fm scrobbs
xTools
Een handige set aan functies en classes voor als je in C# werkt, Voor positioneren van vensters en contols tot het opslaan van gegeven in de windows register.
PuzzelMania
Een simpel puzzel spel met 55 levels, dat ik ooit is heb nagemaakt van sleutalhanger spelcomputer. Het kan je in iedergeval weken bezig houden voordat je alles hebt gehaald.
Game Advance
Van vroeger kende ik een goeie Arkanoid versie, en met gamemaker heb ik ook een Pong gemaakt, Dit is een basis voor een spel wat beide spellen in 1 kan huisbrengen.
X-yz Tag Format
Uit irritaties door het moeten werken met XML heb ik mijn ervaring met het maken van XML parsers omgezet in een Markup taaltje die dichter naar de programeer laag komt.
Flex C++
Zoals je waarschijnlijk wel door heb gehad moet je in C++ voor elke datastuctuur een niet definitie maken, dit is door deze laag voorbij. Met deze laag kun je net zo eenvoudig datastructuren op bouwen als dat je dat kent van talen als PHP en JavaScript
Backup
Ooit is eens een eenvoudig backup programma gewild. Één die gewoon map A gelijk maakt aan map B zonder dat je eerst 100 dingen moet instellen.
Naast deze programam's heb ik nog veel meer hobby projectjes gehad, de meeste ervan nooit afgerond. Je begint er mee en zodra je weet hoe je het moet afmaken is het inkloppen minderleuk en is het volgende aantrekkelijker om mee te beginnen.
In het begin ben ik begonnen met games in GameMaker en daarnaast wat met HTML aan het klooien. Maar op een gegeven moment begon ik met gamemaker bestanden uit te lezen, wat de stap maakte om in C++ verder te gaan omdat daarmee binaire bestanden veel makelijker sneller te verwerken zijn. Dit leide er toe dat ik begon met compressie algoritmes te onderzoeken. Beginnen met RLE die ook gebruikt wordt in *.BMP en *.PCX bestanden. Met uiteindelijk de betere methodes.
Maar omdat er na deze hele periode en eigenlijk niks stond ben ik begonnen met kleinere projectjes die wel zijn af te ronden of in iedergeval in een half statium gebruik van is te maken.
Voor een complete lijst van projectjes die een naamwaardig zijn vindt je hier
Naast deze lijst heb ik wel meer gehad maar zo klein dat het niet eens te benoemen is of dat het een simpele test was van een bepaalde werking.