Advance

Single player game mode

Begonnen als een mix tussen pong en arkanoid, en nu in het HGE framework verder ontwikkeld zodat het alle 3 game elementen zal gaan bevatten.

De doelstelling bij de ontwikkeling van dit spel was dat er zo min mogelijk niet variabel moest zijn. Dus de blokjes op elke kaart moesten dus in een extern bestand worden opgeslagen. Zodat niet alleen ik maar ook andere mensen(eventueel of andere levensvormen waaronder aliens) ook instaat zijn om kaarten te maken. De beste van deze kaarten zouden dan een deel scenario kunnen worden.

De ontwikkeling

Momenteel bestaat er een systeem voor het wisselen van scherm. Hierdoor kan een nieuw onderdeel eenvoudig worden toegevoegd zonder dat dit consequenties heeft voor de bestaande code.

In de gameview bestaat er een systeem voor de blokjes en een collision-system voor raken met de bal. De speler is alleen instaan om het balkje onder aan te verplaatsen. Helaas zit dit balkje nog niet in het collision-systeem verwerkt.

Het project ligt al een lange tijd stil. Laatst heb ik een idee opgedaan van het Android framwork wat de des tijdse frustratie van beheerbarecode zal laten verdwijnen. Door de toeging van een Activity status + een vooruit achteruit geschiedenis. Tot in hoeveel mijn idee overeen komt dat de daadwerkelijke Activity design van Android is een tweede.